WWW.SOUPLESSEMETHODE.NL

Met het boek Het Duurloopmisverstand

Regelmatig hardlopen, waarbij af en toe ook intensief, helpt je om overtollig vet kwijt te raken. Wat uiteraard ook belangrijk is, is een goed dieet waarbij je let op het aantal calorieën. Echter, er is ook voedsel dat je gerust kunt eten zonder dat dit calorieën toevoegt aan je lijf. Sterker noch, er is voedsel dat juist helpt om vetten te verbranden. Vijf soorten worden hier genoemd.

Gezonde vetten
Gezonde vetten worden beschouwd als een uitstekend hulpmiddel om gewicht kwijt te raken, omdat ze helpen om je een verzadigd geven. Ze vertragen namelijk de lediging van de maag waardoor je je eerder 'vol' voelt. Voedingsmiddelen met gezonde vetten zijn onder andere: noten en zaden, avocado en oliën zoals koolzaad- en saffloerolie.

Specerijen
Specerijen zijn belangrijk voor de smaak van je voedsel, daarover valt niet te twisten. Maar er zijn diverse specerijen in je keuken die een gunstige invloed op je gewicht kunnen hebben. Kaneel helpt bij controle van de bloedsuikerspiegel en vermindert daardoor de hoeveelheid insuline die wordt geproduceerd, terwijl kurkuma 's felgele polyfenolverbinding vele anti-oxidant en anti-inflammatoire eigenschappen heeft die optimaal zijn voor gewichtsverlies. Vergeet ook niet de verbinding die bekend staat als capsaïcine: zit in hete peper, maar ook in gember.

Kruiden
Kruiden zoals ginseng en basilicum staan ​​bekend om hun vermogen om de stofwisseling te verhogen. Ze zijn ook laag in vet. Door de scherpe smaak heb je sneller een vol gevoel. Door kruiden toe te voegen aan gegrilde vis, salades en gevogelte is het een gemakkelijke manier om niet alleen  een smaakvolle maaltijd te maken, maar er tegelijkertijd een vetverbrandende van te maken. En als bonus krijg je ook nog vele waardevolle antioxidanten, mineralen en vitaminen.

Vetarme zuivelproducten
Vetarme zuivelproducten, zoals Griekse yoghurt, mozzarella en kwark bevatten zeer weinig koolhydraten en een grote hoeveelheid goede bacteriën die helpen bij het ​​bevorderen van een gezonde darmflora. Een goed werkende darm bevordert op zijn beurt een gezonde spijsvertering en geeft eerder een verzadigd gevoel. Het zijn daarnaast goede bronnen van calcium en vitamine D en helpen bij afbraak en afgifte van vetten.

Noten
Noten zijn een goede bron van voedsel voor een optimale gezondheid, en ze helpen je ook om vet te verbranden. Het is relatief calorierijk voedsel, zijn zeer verzadigend en bevatten omegavetzuren, die helpen bij het in balans brengen van de darmbacteriën en lager cholesterol. Handig omdat ze gemakkelijk als tussendoortje gegeten kunnen worden, maar ook eenvoudig toegevoegd kunnen worden aan vele verschillende soorten gerechten zoals salades en groenten. Noten zijn dus perfect om als vetverbrandende voeding op te nemen in uw dagelijkse eetpatroon. Amandel- en pistachnoten worden met name aanbevolen.