WWW.SOUPLESSEMETHODE.NL

Met het boek Het Duurloopmisverstand

× This is the optional category header for the Suggestion Box.

Snelheid 1000tjes en / of 2000tjes

More
1 month 3 weeks ago #344 by Hessies
Hessies replied the topic: Snelheid 1000tjes en / of 2000tjes
Oké duidelijk!

Nu heb ik voor de halve marathons tot nu toe altijd 6 x 1000 gedaan en die niet langzamer gelopen en niet meer dan 6 x. Wel geleidelijk de duurlopen verlengd en de langste tot 25 km voor meer in houd voor een halve. Ik zou dus ook kunnen kiezen om geleidelijk is 7 tot 8 x 1000 of misschien nog is 10 x 1000 te proberen ipv de duurlopen flink te verlengen in kms. Het 1 of het ander dus in dit geval!

Ik zal is kijken hoe ik het na de volgende halve marathons toe misschien beter of anders kan dan doen en kijken wat het beste is richting een 29 km wedstrijd dat ik nog niet eerder gedaan heb. Maar uiteraard wat goed ging voorheen niet te veel veranderen!

Bedankt!

Gr Arjan

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
1 month 3 weeks ago #343 by Klaas Lok
Klaas Lok replied the topic: Snelheid 1000tjes en / of 2000tjes
Hoi Arjan,
Proficiat met je 7 pr's !
Meer omvang voor de lange afstanden, dan moet je elders wat energie sparen, dus daarom de 1000jes een tikkie rustiger. Ook als je kiest voor omvang in de vorm van bijv 10x1000 (als training voor de 30km-wedstrijd)
Maar als je benen goed zijn, kun je de 200jes en 400jes op normale snelheid afwerken, want je wilt je 10kmvorm redelijk handhaven.
Train ze!

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
1 month 3 weeks ago #341 by Hessies
Hessies created the topic: Snelheid 1000tjes en / of 2000tjes
Dag Klaas

Ik train nu al bijna weer een jaar op souplesse en het gaat nog altijd goed zonder klachten en blessures. In 2017 tot mijn verbazing al 7 prs gelopen in de afstanden van 5 km tot de halve marathon.

Ik richt me nu in de zomer voorlopig hoofdzakelijk op 5 en 10 km weg wedstrijden en straks in het na jaar waarschijnlijk weer enkele halve marathons.

De 1000tjes loop ik nu meestal tussen de 4,05 en 4,10 op gemak, soms nog iets langzamer en de 2000tjes die ik af en toe doe de laatste keren tussen de 8,40 en 9,00. Deze snelheden lagen een jaar geleden met dezelfde inspanning nog een stuk lager, meer richting de 4,20 en 4,30 en soms nog langzamer en de 9,30 - 9,50. Dus de vooruitgang in het gemakkelijk lopen is er absoluut na bijna 1 jaar.

In oktober ga ik waarschijnlijk een 29 km teutolauf wedstrijd in Duitsland lopen. In je boek omschrijf je de 1000tjes rustiger te doen voor een marathon. Geld dit ook voor een 29 km wedstrijd. Dan bv in voorbereiding 1000tjes meer op 30 km tot marathon snelheid te lopen? In dit geval wel of geen 2000tjes te doen zo nu en dan? Maar voorlopig nog geen marathon voor mij.

Ik hoor graag van je wat in zo'n voorbereiding goed is om te doen qua 1000tjes en / of 2000tjes.
Misschien ook de 400tjes en 200tjes rustiger?

Groeten,

Arjan Gruppen

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.167 seconds

Login Formulier