WWW.SOUPLESSEMETHODE.NL

Met het boek Het Duurloopmisverstand

Vooruitgang dankzij Souplessemethode

More
3 weeks 1 day ago #349 by Pooky
Pooky created the topic: Vooruitgang dankzij Souplessemethode
Beste Klaas,

Ik ben 54 jaar en doe nu in totaal zo'n 5 jaar aan hardlopen.
Eerst volgens schema's waar veel duurlopen in zaten. Daarmee zo'n 4 jaar getraind.
Ik doe dit op mijzelf en ben niet aangesloten bij een atletiekvereniging, dit omdat ik sterk wisselende werktijden heb, waardoor ik nooit weet of ik dan een training kan volgen.

Eind vorig jaar kwam ik op jouw trainingsmethode en heb je boek aangeschaft. Kwam veel logische dingen tegen die mij erg aanspraken en in januari begonnen met de trainingen uit jouw boek om in april de marathon te gaan lopen.

Al snel bleek de methode aan te slaan en regen de PR's zich aaneen. Dit jaar al 4x een nieuw PR op de 10 km. Een PR op de 5 km, 20 km, 30 km en de marathon van Rotterdam uitgelopen in 4:08 uur.

Mijn PR op de 10 km was voordat ik met de Souplessemethode begon 53:58 min gelopen op 09-09-2016. Vandaag mijn PR aangescherpt naar 48:16 en dan heb ik het redelijk rustig aan gedaan omdat volgende de marathon van Eindhoven op de planning staat.
Dus in 9 maanden training volgens de Souplessemethode al bijna 6 minuten eraf gehaald.

Al die tijd ook blessurevrij gelopen en mij ook nooit uitgeput gevoelt.

Door deze trainingsmethode kan ik ondanks mijn leeftijd nog steeds progressie blijven boeken en kijk uit naar de volgende PR's.

Bij deze heel veel dank.

Paul de Jong

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.139 seconds

Login Formulier