WWW.SOUPLESSEMETHODE.NL

Met het boek Het Duurloopmisverstand

Afstanden Interval

More
5 months 3 days ago #348 by Klaas Lok
Klaas Lok replied the topic: Afstanden Interval
Hallo Gerrit,
Complimenten voor je verlies van 20kg !! Daar moet je je veel lekkerder bij voelen.

(Ik neem aan dat je een tikfoutje gemaakt hebt en je die 500jes in 2 min loopt en niet 4 min.)

500jes ipv 400jes kan prima (deed ik ook weleens), maar omdat het langer is, moet je niet zonder meer de 400msnelheid toepassen: passeer de 400m een tel later.

Je trainingstijden voor de souplessse-basistraining zijn te snel op basis van een 10kmtijd in 51:30min, zoals jezelf al vermoedt aan de hand van mijn tabel (souplessetrainingstijd van 4:30 hoort meer bij een tijd ruim onder de 45 min). Maar goed, misschien is je 10kmwedstrijd niet op scherp gelopen.
Train voor de zekerheid met name de 1000jes een stuk rustiger en loop zsm een lekker snelle 10kmwedstrijd, zodat je beter je trainingstijden kunt bepalen.

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

More
5 months 3 days ago #347 by GerritW
GerritW created the topic: Afstanden Interval
Hallo Klaas
Ik ben 48 en loop pas een jaar en ben in totaal 20 kg afgevllen en nu lekker op gewicht.88 kg en ben 1.92

Mijn 10 km tijd ligt op 51.30 min (de enige wedstrijd)
Heb laatst een halve marathon gelopen in 1.54

Dus nog niet zon snelle loper maar heb er veel plezier in en ben wel gedreven steeds beter te gaan. En nog nooit interval gelopen
Ik heb je boek in 1 dag doorgewerkt en was verrast dat je met goed gebalanceerde trainingen in een lager tempo dan de wedstrijd toch beter gaat presteren
Nu heb ik deze week de eerste 2 intervallen gedaan (loop 4x per week)
Zondag de 6x1000 in 4.30 en vandaag de 500m (doe ik omdat runkeeper dAn meldingen geeft) in 4.00-4.10
Dit gaat mij eigenlijk prima af.

Nu heb ik een paar vragen
Is 500 ipv 400 ok? Ik doe dan ook 500 dribbel met wat wandelpauzss
En heb ik de 10 km op teveel reserve gelopen aangezien ik blijkbaar harder kan of ga ik veel te hard in de intervallen? 1 july loop ik weer een 10 km en denk dat 48m haalbaar is

Groet Gerrit

Please Inloggen or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.238 seconds

Login Formulier